maanantai 7. tammikuuta 2013

Pieni talo Kunmignissa

And this is what it looks like:
Kahdeskymmenesensimmäinen kerros

Mä asun siis pyöreässä talossa, ja mun huoneen ulkoseinä on kaareva; ei sentään pehmustettu. Plussaa on auringonlasku läntisten vuorten taa ja sen näkeminen kahdennestakymmenennestä-ensimmäisetä kerroksesta - totesin kyllä muutaman valokuvan jälkeen etten osaa ikuistaa tätä koko näkymää. Mainittakoon, että se kalansilmäobjektiivi jonka olin ajatellut ostaa HK:sta olisi ollut parempi vaihtoehto kuin halppislaajislisäke jonka myyjän suosittelemana päädyin ostamaan ("tää on puolet halvempi eikä tuu vääristymiä kato nyt kato"), mutta selittäkää joku kiltti mulle tämä: kaupassa vääristymiä ei tullut mut kotona tuli. Ja lisäks kulmat jää laajimmassa kulmassa tummiksi. Kävin itse asiassa liikkeessä uudelleen valittamassa tästä; ei ollut sama myyjä paikalla, mutta toinen vaan selitti: niin siinä käy, sun pitää vaan pidentää polttoväliä eikä ottaa laajimmalla kulmalla. Eh, siinä vähän häviää sen laajentajan (en jaksa ettiä oikeeta termiä) idea. Lisäksi reunat jää epätarkoiksi. Noniin, mut ei mun tässä ollu tarkoitus avautua siitä miten pitäis pysyä alkuperäisessä päätöksessään eikä luottaa myyjiin jotka vaikuttaa asiantuntevilta ja ystävällisiltä. Mur. Olkoon tämä nyt sitten se puuttuva valitusvirsi joka tuli otsikoitua mutta jolta jäi teksti puuttumaan.

Noniin, sitten mä innostuin. Väkersin pohjapiirrustuksen niin että voitte sielunne silmin kuvitella miltä kokonaisuus näyttää. Kuvien laatu ei ole häikäisevä, mä oon täällä laiskistunu ja musta on tullut räpsijä... Ärsyttää :P


Vietän aikaa enimmäkseen omassa huoneessa ("vuokranantaja" eli kämppäkäveri ei suostunut siihen, että mä olisin nukkunut sohvalla, joten niin mulla on nyt sit oma huone), olkkarin sohvalla ja satunnaisesti keittiössä jos esimerkiksi harjoittelen kaasuhellan sytyttämistä niin ettei ihokarvat pala (ja keitän siinä sivussa kananmunia). Parvekkeella käväisen vaatteiden pesun ja kuivamaan laittamisen merkeissä. Mitähän muuta. Lattiat on likaiset ja täällä käytetään sisätohveleita (oon ottanut kuvan mutta tässä merkinnässä taitaa olla katseltavaa jo ihan riittävästi ^^). Ja keittiön liukuovia pidetään pääsääntöisesti kiinni koska naapurit kuulemma kokkailevat kummallisen hajuisia ruokia. Vähän tylsäähän tää on että tähän merkintään tulee kaikkien edellisten merkintöjen kuvat (ei aiheellisesti vaan määrällisesti), mut sellasta se on kun valta on mulla ^^

2 - Eteisen lipasto, johon on piilotettu läjä sisätohveleita vieraita varten

1 - Eteinen
3 - Varastohuone
4 - Parveke

5 - Keittiö1

6 - Kettiö2


8 - Keittiö4


7 - Keittiö3




9 - WC1
10 - WC2: Kiinalainen vessa

12 - WC4
11 - WC3: Suihku


13 - Olohuone1

14 - Olohuone2

15 - Olohuone3


















































16 - Oma huone1




17 - Oma huone2

















PS. Kuvia ei ole mitenkään erityisesti sommiteltu, en tiedä onko se blogspotilla mahdollistakaan. Mutta tapeltu on, hävisin (kuvat vähän miten sattuu) ja voitin (on sentään kuvat!)...

8 kommenttia:

  1. Tämä oli hauska päivitys, maisemat on ikkunoista kyllä hyvän näköiset. Niin tuumasin jo edellisen päivityksen kohdalla, että olet siellä jo maantasolla korkeammalla kun Suomessa voi olla ikinä ja sitten vielä asustelet 21. kerroksessa, että luulisi huippaavan. Eikö sulla ollutkaan kämppiksiä? Olin saanut jostain semmoisen mielikuvan.

    VastaaPoista
  2. Oli valaisevaa nähdä tuo asunto!! Menen tästä lähtien mökillä hyvillä mielin vessaan...toi kiinalainen tapa ei kauheasti houkuttele.

    VastaaPoista
  3. Jeps, tuossahan onkin ideaa, kun yläkertaan alamme jossain vaiheessa tehdä remonttia. Tuollainen matalampi WC malli mahtuisi paremmin seinän viereen kaltevan katon alle ;-)). Kattoon voisi vielä laittaa pari kiinnipitokahvaa asiointia helpottamaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luultavasti tätä uutta, ah niin morednia, WC:tä käyttäisi lähinnä vain joku Kiinassa sen käytön omaksunut :D Itselläni oli Thaimaassa lähinnä epäonnistuneita kokemuksia, kuten märkiä housuja ja kenkiä... :) Lapsille olisi tietenkin hupia, kun saisi pissata "lattialle".

      Poista
    2. onhan se alkuun vähän hankala. mut siihen tottuu äkkiä ^^

      Poista
  4. Olli: Mjoo, maisemat on upeat ja vieläkin niistä nautin ^^ - ja tosiaan, täällä vähän välillä hengästyttää ja korkeus tuntuu - tosin sen verran laiskotteluksi yleensä menee kun bussilla kulkee ja hissiä käyttää että harvoin oikeasti huomaa. Kämppiksiä on yksi kappale, mut meillä menee vähän reissut ristiin: hän tais olla viikon mun kans täällä yhtä aikaa ennen kuin lähti pohjoisempaan pariks viikoksi, ja kun mä lähdin lauantaiaamuna niin hän tuli lauantaipäivänä takaisin. Mä olin sit poissa 10 päivää ja tänään nähtiin pitkästä aikaa kun tulin takaisin; torstaina hän lähtee taas, tällä kertaa etelään Laosiin viikoksi tai reiluksi.

    Niina: Ei se kiinalainen vessa niin paha ole - täällä pari vuotta asuneet suomalaiset pitää jo kiinalaista vessaa miellyttävämpänä kuin länsimaalaista ;)

    Iskä: hehee, pistä vaan lattiaan matala porsliini, mää voin sitä ainakin käyttää ^^

    VastaaPoista