lauantai 22. joulukuuta 2012

Valitusvirsi

Tulin eilen (pe) Shílíniin viikonlopuksi. Eh. Mun piti kirjottaa jo aiemmin, toissapäivänä jo mietin ja eilen mutta enpä oo sit taaskaan istunu koneen ääreen siinä tarkotuksessa että kirjottaisin blogia. Vaikka haluaisin. めんどうですね~. Kirjoittelen mun Nuottivihkoksi nimettyyn muistikirjaseen lisää havaintoja ja ajatuksia kaikesta mitä näen ja kuulen. Oon kirjottanut pari blogimerkintää jotka oon unohtanut julkaista (mm. kuukausi sitten kun saavuin Hongkongiin ja reilu kuukausi sitten kun kävin Shílínin kivimetsässä - eli käännettynä Kivimetsän kivimetsässä O.o). Ois mulla siis enemmänkin asiaa ja sanottavaa. Mutta kun mä en saa aikasiks! Koetan tsempata tässä jossain vaiheessa, ensi viikolla oon ehkä torstaista sunnuntaihin kaikessa rauhassa issekseen niin jospa innostuisin jakamaan vähän jotain täältä...

Eilen matkalla tallensin puhelimen muistiin seuraavat ajatukset:

On joulukuun kahdeskymmenesensimmäinen. Mä istun toista tuntia kiinalaisessa pikkubussissa. Takamus on puutunut pehmustetuista penkeistä huolimatta. Luen vuorotellen the Kindness of Strangers:ia ja katson maisemia. Ja ajattelen sitä, että olis kiva saada kuvia muistoksi, mut oon niin turhautunut itseeni kuvaajana et oon jättäny kameran laukun pohjalle ja ihaillu maisemia. Herkinen, tallennetaan verkkokalvolle. Aurinko lämmittää kaulaa ikkunan läpi, mulla on lämmin, ja kolme yötä jouluun on...


3 kommenttia:

  1. Minusta tuntuu hämmentävältä, että pian on joulu. En oo koskaan odottanut joulua näin paljon! Ihan vain näiden neljän vapaapäivän vuoksi, jotka tulevat erittäin tarpeeseen! :) Huomenne pojat menee mummolaan ja me saadaan kullan kans leipoa ja paistella jouluherkkuja. Ja pakko myöntää, nyt mulla on sua ikävä! Todella. Voi kyynel.

    Oletko skypen äärellä aattona tai joulupäivänä? Mielelläni soittelisin jompana kumpana... :)

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti jossain vaiheessa jakselet laittaa nuokin päivitykset :) Voi olla aika erilainen joulu siellä. Toivottavasti (myös) hyvällä tavalla.

    VastaaPoista
  3. On erilainen joulu, itsenaisempi :P Mut ei oo toistaiseks haitannu; oon just suomalaistuttavan luona muutaman muun opiskelijan (ennestaan tuntemattomia) viettamassa aattoa, illaksi kotiin syomaan vahan suklaata ja kattomaan vaikkapa Pirates of the Caribbean tai jotain muuta kevytta ^^

    VastaaPoista