sunnuntai 18. marraskuuta 2012

昆明

Kunming. Pistävä bensan katku tuntuu ohimoissa. Ympärillä seitsemän miljoonaa ihmistä. Loputtomasti korkeita kerrostaloja. Jo tämä kaupunki on enemmän kuin me. Vielä huomenna ehätämme paikasta toiseen, sitten on ehkä pohtimistauko. En osaa kiinaa. Osaan kuitenkin sanoa "minä haluan" ja "riisi" (muutamalla eri tavalla jotka tarkoittavat eri asiaa) ja "vihannekset" ja "kananmuna" ja "keitetty" ja "paistettu" ja "lasku kiitos". Lisäksi tiedän mistä nostaa rahaa. Ja olen taltioinut passin ja käteistä rahavyöhön, niin että jos mua ei ryöstetä niin selviän tästä. Kyllä mä selviän. Kiina tuntuu edelleen puoleensavetävältä, vaikka kaipaankin hengähdystaukoa. Tänä iltana laitan kuulokkeet korville ja palaan hetkeksi tuttuihin maisemiin.

2 kommenttia:

  1. Mä pidän sitten sulle päiväkirjaa meidän elämästä blogisi kautta. Jos se ei sovi, niin ilmoita :)

    Käytiin eilen iskän ilona. Purin Okkalle tulevan jatkettavan sängyn, hioin ja vahasin sen. Okka oksensi illalla, mutta se tauti jäi onneksi siihen. Tänään H on maataudissa ja minä käviin aamulla koululla itkemässä (joskin auliiden kurssitoverieni ansiosta pääsin lopulta hymyn puolelle) ja kun Okka meni isin kanssa nukkumaan, minä lähdin Matian kanssa vahaamaan sängyn loput osat. Ja kun tulimme kotiin, Matia meni nukkumaan ja Okka heräsi. Isi jäi edelleen nukkumaan, kun minä ja Okka lähdimme kirkolle vähän järjestelmään kaappeja. Ja loppuilta selvittiin kotona. Nyt Matia valitteli mahaansa, joten saa nähdä, mikä on huomisen kuvio :-O

    Okka alkaa näköjään oikeasti sanoa sanoja: Mati, keeä/kenä/kena/ke (=kenkä), kato, kala, tippu, loppu, oho/öhö, äeti, kiia (kirja) ja jotain muuta, mitä en nyt muista. Siistiä! :)

    Ootte rakkaita!

    Ja ihanaa, että pärjäätte siellä ;)

    VastaaPoista
  2. Jeah, pääsen ite käyttää nettiä t. Minna :D

    Hei kirjottele ihmeessä, ihana kuulla! Ü Toivottavasti ootte selvinneet taudeista

    VastaaPoista